Toi 'The Bamboo Shaker'

The third runner-up of Astro’s Akademi Fantasia season six, Khairul Nizam Baharom or Toi, is not just a singer. He is also a multi-talented performer and musician who won 2 Gold Medals in the World Championship of Performing Arts in Hollywood in 2005 for playing the Angklung.

Toi has been playing the scintillating traditional bamboo musical instrument for 13 years and the guitar for 11 years. Singing and dancing are in his blood, especially traditional dances such as zapin and joget. Besides performing in Hollywood, Toi has also played the angklung in Denmark, Dubai and Jakarta.

Nowadays, he is a favourite choice when it comes to cultural performances overseas to help promote the country.

*Credit to nst.com.my

Monday, May 25, 2009

Toi beraksi dalam rancangan BOLOS

Terlalu lama kita semua menanti siaran BOLOS siri 2, yang disertai oleh Toi, Hazama dan Afiq yang menganggotai Team Pelajar AF ini. Jika mengikut rakaman siri tersebut, sepatutnya ia telah lama disiarkan iaitu selepas siaran yang disertai oleh Anu,Taukeh dan sorang lagi yang menganggotai Team Raja Lawak menentang Pos Malaysia dulu. Rupa-rupanya pihak ASTRO tidak menyiarkan sesuatu siri itu mengikut slot rakaman-rakamannya. Ada la sebab musababnya tu..

Melalui siaran tadi Toi dan kawan-kawan 'nakal' nya itu menentang Team Anak-anak Polis. Tapi rancangan ini tidaklah begitu menarik, jika ditonton di TV. Lebih seronok dan melucukan sewaktu menonton pembikinannya di studio pada bulan Januari lalu iaitu ketika siri RAJA LAWAK3 baru bermula.

Di studio WISMA ALI BAWAL itu ada saja adegan-adegan lucu dan 'lucah' yang berlaku. Taukeh yang turut serta di set rakaman ketika itu, sering membuat para penonton dan krew 'nak pecah perut' ketawa ditambah pulak lagi dengan gelagat Toi dan kenakalan Afiq.. Hazama agak kurang 'beraksi' pada hari tersebut kerana beliau demam!

Kepada rakan-rakan yang tak sempat menonton siri BOLOS yang di HOST kan oleh Zizan Raja Lawak ini, rajin-rajinlah menanti siaran ulangannya.

Gambar2 boleh dilihat di:- http://camarz.multiply.com

No comments: